>>Sebastian Vettel Hungarian fansite| Minden 2010. és 2011. Világbajnokáról :)
Welcome

A legfiatalabb Forma1-es pole pozíciós, futamgyőztes, világbajnok és kétszeres világbajnok egy személyben. Ki ő? Sebastian Vettel. Szeretnél többet tudni róla? Nézz szét az oldalon és ismerkedj meg a fiatal német pilótával! :)
Kellemes időtöltést kíván a szerk: Gyöngyi
KérdezZ:
@

Kövesd az oldalt:

 
Navigation

*Főoldal*
*Menü*

*Vettel*
*Forma-1*

*Galéria*

*Fanlisting*

*Hírek*
*Extrák*
*Seb naplója*
*In English*

 
Translate

French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


 

 
Family

 
Chat
 
Következő futam

Német Nagydíj
(Grosser Preis von Deutschland
)
 

2012. július 22.

Tavalyi győztes: Lewis Hamilton
 

 
VB

Pilóták
Drivers’ championship

1. F. Alonso - 129p
2. M. Webber - 116p
3. S. Vettel - 100p

Csapatok
Constructors’ championship

1. Red Bull - 216p
2. Ferrar - 152p
3. Lotus - 144p


Brit Nagydíj után
After British GP

 
Cserék
Elite
Akinél régen volt friss azt levettem, ha újra elkezd frissíteni szóljon visszateszem



 

 



 
 

  Top

További cserék

 
Site infók
Szerkesztő:Gyöngyi
Társszerkesztő: Niki, Fanni, Piper
Design: Gyöngyi
Twitter: Blanka
KérdezZ:
@
Az oldal címe:
www.vettelfanpage.gp.hu
Indulás:2007. november 14.
Kódok:
LD


 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2007-11-14
 

 

ip-location

 

A csodagyerek felnőtt

Napok óta Sebastian Vettel nevétől hangos a nemzetközi sportsajtó, hiszen a szemtelenül fiatal német pilóta igazolva tehetségét, a múlt hétvégén Monzában végérvényesen berobbant a nagyok közé. Egy tökéletesen felépített pályafutás az övé, ám az első Forma-1-es futamgyőzelem még csak az első állomást jelenti.
Vettelről mindenki tudta, hogy pokolian tehetséges. Persze érkeztek már hasonló "címkével" mások is a Forma-1-be, akik közül sokan el is tűntek azzal a lendülettel.

A Forma-1 kíméletlen üzem, ha egy feltörekvő fiatal egy gyengébb autóba ül be, akkor onnan nehéz kitörnie, tisztelet az üdítő kivételnek, hiszen például Fernando Alonso a harmatgyenge Minardival is fel tudta hívni magára a figyelmet anno.

A másik végletet Lewis Hamilton jelenti, aki rögtön az egyik legversenyképesebb technikában foglalhatott helyet tavaly a McLarennél, a fanyalgók pedig így joggal mondhatják, könnyű dolga volt.

Vettel valahová Alonso és Hamilton közé helyezhető, már ami a Forma-1-es első lépéseket illeti, hiszen a Toro Rossónál egy középszerű autóban kezdhette meg pályafutását (igaz, előtte egy versenyt teljesített a BMW Sauberrel is) a királykategóriában. De hogyan jutott el eddig? Első győzelme apropóján talán érdemes kicsit ezt is szemügyre venni.

A gokarttól a Forma-3-ig

Schumacherrel korán megismerkedett

A sokak által Schumacher-utódnak tartott Vettel - bár a hasonlat hallatán már mindkét felet kirázza a hideg - 1987. július 3-án a németországi kisvárosban, Heppenheimben látta meg a napvilágot. Gokartozni hamarabb tanult meg, mint biciklizni (arról nincs információnk, hogy utóbbit elsajátította-e egyáltalán...), első versenyére viszont "csak" hétévesen nevezett.

Tehetségével már ekkor kitűnt, hiszen sorra nyerte a versenyeket. A körzeti bajnoki címektől szép lassan eljutott az országosakig, de 1999-ben már külföldön is maradandó nyomokat hagyott maga után. A gokartos csúcsot a 2001-ben elhódított junior Európa-bajnoki cím jelentette.

Ekkor már egyértelmű volt, hogy a versenypálya lesz az igazi otthona. 2003-ban a gokartból formaautóba ült át, a bemutatkozás pedig remekül sikerült, a Forma BMW sorozatban ő lett az év újonca.

2004-ben aztán - nincs rá találóbb szó - tönkreverte a BMW-s sorozat mezőnyét, a 20 futamból tizennyolcat megnyert, győzelméhez nem férhetett kétség. Vettel ezzel azt is egyértelművé tette, hogy megérett a továbblépésre.



A BMW érthető módon már ekkor szorosabbra fűzte a kapcsolatot a szupertehetséggel, de a Red Bull is a közelébe férkőzött, a német sorozatban már ott virított a vörös bikás logó az overallon és az autón is. Ösztönös tehetségével és két ilyen bivalyerős támogatóval a háta mögött már ekkor tudni lehetett, egyenes útja van a Forma-1-be.

2005-ben a Forma-3-ban kapott lehetőséget, és bár remekül versenyezett, a futamgyőzelem elmaradt. Erről elsősorban Lewis Hamilton tehetett, aki másodévesként egész idényben dominált, a húszból 15 versenyt megnyert. Vettelt háromszor is közvetlenül Hamilton mögött intették le a szezonban, összetettben ötödik lett.

Hamiltonnak (középen) a Forma-1-ben vághat vissza



A következő idényben sem sikerült felülnie Európa trónjára, Paul de Restának jobban jött ki a lépés a hajrában. Az azóta már a DTM-ben szereplő skót nemrégiben ki is fakadt, hogy Vettelnek csak szerencséje volt, és igazából neki kellene most a Forma-1-ben vezetnie a német helyén.


Az első F1-es lépések

2006-ban viszont már a Forma-1 is fontos szerepet játszott az életében. A BMW segédletével a Williams BMW-nél már 2005-ben tesztlehetőséget kapott, majd átkerült a BMW Sauberhez, ahol 2006-ban már hivatalos tesztpilóta lett, akkor még csak Robert Kubica mögött. Mivel a csapat azonban a szezon utolsó futamain már nem akart tovább kínlódni Jacques Villeneuve-vel, a kanadai helyett Kubica lett Nick Heidfeld csapattársa. Ez egyben azt is jelentette, hogy Vettel is automatikusan feljebb lépett.

Az akkori szabályok értelmében egyes csapatok (köztük a BMW is) péntekenként alkalmazhattak egy harmadik pilótát is, így Vettel szolgálataira is nagy szükség volt. A fiatal lurkó Törökországban mutatkozott be a Forma-1-ben, és rögtön gondoskodott róla, hogy megjegyezzék a nevét: a második szabadedzés legjobb időeredményeit összesítő lista ugyanis vele kezdődött. A soron következő Olasz Nagydíjon még rátett egy lapáttal, mindkét gyakorlást megnyerte. Ekkor még alig múlt 19 éves, de már csak idő kérdése volt, hogy mikor kap valahol versenyzői szerződést.

Debütálás rekorddal

A 2007-es szezont a BMW-vel kezdte teszt- és tartalékpilótaként, de nem sok teendője akadt, ekkor már ugyanis lényegesen szigorúbbak voltak a tesztelésre vonatkozó szabályok, és a pénteki hárompilótás rendszer is megszűnt. Éppen ezért a World Series by Renault sorozatban indult, ahol előző évben a második helyig jutott. A sors azonban úgy hozta, hogy 2007 nyarán az F1-ben is bemutatkozhatott. Robert Kubica Kanadában horrorisztikus balesetet szenvedett, így kénytelen volt kihagyni az Amerikai Nagydíjat. A csapatnál nem hezitáltak sokat (a másik tesztpilóta, Timo Glock jöhetett még számításba), Indianapolisban Vettel pályafutása első versenyére készülhetett a Forma-1-ben.



Zöldfülűként remekül helytállt, a hetedik helyre kvalifikálta magát, a versenyen pedig nyolcadikként intették le, vagyis pontot szerzett. Az elmúlt napokban elért újabb rekordjai kapcsán sokszor felemlegettük már, de ezzel ő lett minden idők legfiatalabb pontszerzője az F1-ben.

Vettel Forma-1-es rekordjai:
Legfiatalabb pontszerző: 19 évesen, 350 naposan (2007 - Amerikai Nagydíj)
Legfiatalabb pole pozíciós: 21 évesen, 2 hónaposan és 11 naposan (2008 - Olasz Nagydíj)
Legfiatalabb dobogós és futamgyőztes: 21 évesen, 2 hónaposan és 12 naposan (2008 - Olasz Nagydíj)


A sikeres bemutatkozás után visszatért tesztpilótai szerepkörébe, illetve tovább versenyzett a WSR-ben, és talán maga sem gondolta volna, hogy hamarosan újra a legjobbak közt lehet. A Red Bull kiscsapatánál, a Toro Rossónál elégedetlenek voltak Scott Speed munkásságával, az amerikaival ráadásul elmérgesedett a kapcsolat (állítólag Franz Tost csapatfőnök a számonkérés hevében felpasszírozta a falra a pilótát), így neki nem volt maradása.

Vissza a Red Bullhoz

Vettel remek kapcsolatot ápol a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel. A Forma-1-es legenda évekkel ezelőtt több korosztályos gokartverseny után is találkozott már Vettellel, általában ő adta át a trófeát a győztesnek - rendszerint Sebastiannak. A legutóbbi télen pedig a Bajnokok Tornáján (Race of Champions) vállvetve küzdöttek a nemzetek versenyében, ahol meg is szerezték a győzelmet Németországnak.
A tavalyi Magyar Nagydíj előtt Vettel már a Toro Rosso szerelésében villanthatta fel jellegzetes mosolyát, és a szezonból hátralévő hét futamot végigversenyezte. Sőt, ennél azért több volt az, amit ő művelt! Az özönvízszerű esővel színesített Japán Nagydíjon már a harmadik(!) helyen autózott, ám a biztonsági autó mögött egyszer nem tudta lereagálni a Red Bull Racinges Mark Webber mozgását (milyen napja lehetett volna az energiaital-gyárosoknak...), és hátulról eltrafálta az ausztrált. Mindketten a kavicságyban végezték, Vettel pedig sokáig nem merte levenni a sisakot sem. Persze nem Webber haragjától és jobbegyenesétől tartott, hanem így próbálta takargatni könnyeit.

Japánban vigasztalhatatlan volt



Egy héttel később azonban Kínában mindent jóvá tett, a szenzációs negyedik helyen ért célba, ezzel pedig elérte, hogy az olasz kiscsapat vezetősége nyugodt szívvel kínáljon neki versenyzői szerződést 2008-ra is.

A BMW-től való elszakadás csak így papíron tűnik egyszerűnek, valójában nem volt az. Érthető okokból Mario Theissenék sem akartak lemondani a gyöngyszemről, a Red Bullnak pedig a régi kapcsolatra alapozva volt némi joga elvinni a fiút. Végül a felek megállapodtak (a részleteket jótékony homály fedi azóta is), de Theissen (a BMW motorsport-igazgatója) többször sejtelmesen utalt rá, hogy a jövőben visszavárja a csodabogarat.

Nyilván a BMW-nél azt is megtehették volna, hogy aszalják a kispadon Vettelt (talán a GP2-ben versenyezhetett volna a tesztpilótai állás mellett), de milyen jó, hogy nem így tettek!

Egyre feljebb

Vettel a bemutatkozó részidény után tehát nekivághatott első teljes Forma-1-es szezonjának - amelyből négy futam ugye még hátra van -, ami nem indult éppen tervszerűen. Az első négy futamot nem tudta befejezni, ráadásul ezek közül hármon az első kört sem élte túl, mindig belekeveredett valami balhéba. Törökországban már eljutott a célig, Monacóban pedig megszülte idei első pontjait is. Attól kezdve stabilizálódott a teljesítménye, három kivételtől eltekintve mindig a pontszerzők között végzett. Sőt!

Az első siker



Idény közben David Coulthard bejelentette, hogy év végén befejezi. A korelnök utódjának kinevezésével nem sokat várt a Red Bull Racing vezetősége, magától értetődő módon Vettel ül majd a skót helyére 2009-től. Persze csak akkor, ha minden a tervek szerint halad, ugyanis látva például a legutóbbi versenyhétvégén nyújtott teljesítményét, az sem kizárt, hogy valamelyik nagyágyú váratlanul megveszi kilóra.

Egyelőre azonban természetesen az a valószínűbb, hogy Vettel jövőre Mark Webber oldalán gyűjtögeti majd a pontokat a RBR-nél. Az olaszországi, váratlan győzelemmel végérvényesen bebizonyította, hogy ő a győzelemre született, és innentől kezdve csak a csillagos ég a határ.

Azzal, hogy már pályafutása 22. futamán felállhatott a dobogó legfelső fokára, egy olyan gátat szakított át igen hamar, amely a mostani mezőnyben többeket is hátráltat még. Neki már biztosan nem lesz olyan problémája, hogy százegynéhány futammal a háta mögött még mindig görcsösen az első sikerre hajt.

Ugyanakkor ezzel némi teher is kerül a ránézésre törékeny vállaira, hiszen innentől kezdve mindenki várja majd tőle az eredményeket. Jelen pillanatban pedig őrültségnek tűnik, hogy elhagyja a felszálló ágba kerülő Toro Rossót, hiszen az olasz istálló autója hatványozottan jobban teljesít, mint a testvércsapat a leendő munkaadó, a Red Bull Racing masinája. Hogy az erőviszonyok miként alakulnak 2009-ben, az egyelőre talány, hiszen számtalan szabályváltozás lép majd életbe, az mindenestre látszik, hogy Vettel előmenetele a továbbiakban sem fog megtorpanni.

A Red Bull Racingnek azonban össze kell kapnia magát, ha mondjuk két évnél tovább meg akarja tartani Vettelt. Ha ugyanis az autó nem lesz versenyképes, nem fogják tudni maradásra bírni a németet, aki hamarosan a legnagyobb csapatok elsőszámú célpontjává válhat.

A roppant szimpatikus fiatalember vélhetően sok hívet szerzett magának a hétvégén hazánkban is, hiszen nehéz okot találni, amiért nem lehet őt nem kedvelni. Istenadta tehetsége mellett gyermeki, őszinte mosolyával mindenkit lekenyerez, a beképzeltségnek pedig a legapróbb jelét sem lehet felfedezni rajta. Remélhetőleg a jövőben sem változik majd hátrányára, hiszen akkor hosszú-hosszú éveken keresztül a Forma-1 egyik legkedveltebb figurája lehet.

Vettel jelenleg a győzelem ünneplése mellett azzal van elfoglalva, hogy bizonygassa, továbbra sincs szüksége menedzserre. Előbb-utóbb azonban neki is be kell látnia, hogy nem húzhatja sokáig így, hiszen ez is az egyik feltétele a profivá válásnak.

Azt pedig már bebizonyította, hogy a pályán vérbeli profi.

F1hírek.hu 2008.szept.19.

 


 

 


Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre