>>Sebastian Vettel Hungarian fansite| Minden 2010. és 2011. Világbajnokáról :)
Welcome

A legfiatalabb Forma1-es pole pozíciós, futamgyőztes, világbajnok és kétszeres világbajnok egy személyben. Ki ő? Sebastian Vettel. Szeretnél többet tudni róla? Nézz szét az oldalon és ismerkedj meg a fiatal német pilótával! :)
Kellemes időtöltést kíván a szerk: Gyöngyi
KérdezZ:
@

Kövesd az oldalt:

 
Navigation

*Főoldal*
*Menü*

*Vettel*
*Forma-1*

*Galéria*

*Fanlisting*

*Hírek*
*Extrák*
*Seb naplója*
*In English*

 
Translate

French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


 

 
Family

 
Chat
 
Következő futam

Német Nagydíj
(Grosser Preis von Deutschland
)
 

2012. július 22.

Tavalyi győztes: Lewis Hamilton
 

 
VB

Pilóták
Drivers’ championship

1. F. Alonso - 129p
2. M. Webber - 116p
3. S. Vettel - 100p

Csapatok
Constructors’ championship

1. Red Bull - 216p
2. Ferrar - 152p
3. Lotus - 144p


Brit Nagydíj után
After British GP

 
Cserék
Elite
Akinél régen volt friss azt levettem, ha újra elkezd frissíteni szóljon visszateszem



 

 



 
 

  Top

További cserék

 
Site infók
Szerkesztő:Gyöngyi
Társszerkesztő: Niki, Fanni, Piper
Design: Gyöngyi
Twitter: Blanka
KérdezZ:
@
Az oldal címe:
www.vettelfanpage.gp.hu
Indulás:2007. november 14.
Kódok:
LD


 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2007-11-14
 

 

ip-location

 

Friss
Friss : Tost: Nem lesz még egy Sebastian Vettel!

Tost: Nem lesz még egy Sebastian Vettel!

f1-live.hu  2011.08.23. 14:52

A Toro Rosso pilótáinak továbbra is kérdéses a helyzete, a csapat pedig legutóbb a 100. versenyhétvégéjét ünnepelte. Az elmúlt évek tapasztalatairól és Sebastian Vettel-ről is beszámolt Franz Tost az F1.com riporterének.


Kérdés: A 100. verseny jó alkalom arra, hogy átnézzük egy kicsit a Toro Rosso történetét, elégedett vagy a jelenlegi helyzettel?
 
Franz Tost: Igen, a 100. verseny egy nagy mérföldkő mindannyiunk számára. De olyan hamar elértük a 100. futamot, néha azon gondolkodom, hova tűnt ez a sok idő? (Nevet!). Nagyszerű élményeink voltak, sok jó tapasztalat és minőségi munka. Ha visszagondolok arra, hogy kezdtük, milyen igényeink voltak, akkor eszembe jut, mennyit is változott a csapat azóta. A kezdetekben olyan autókat versenyeztettünk, melyek az Egyesült Királyságban készültek és a vezetőség Faenza-ból irányította a csapatot. Majd jöttek a szabálymódosítások és teljesen új infrastruktúrát kellett kiépítenünk. Még mindig élvezem, hogy egy csapatot irányíthatok és remélem, hogy a jövőben sikereket érhetünk el.
 
K: Mennyire vagytok függetlenek?
 
FT: Ha az autóról van szó, akkor teljes mértékben. A marketing miatt azonban szoros együttműködésben vagyunk a Red Bull-al, közös marketingosztályunk van. De, amint a csapat vezetése a téma, akkor a saját magam ura vagyok.
 
K: Ami a versenyzőket illeti, tudsz halászni a Red Bull tehetséggondozó programjából, ha akarsz?
 
FT: Nos, a Red Bull maga választja meg a saját pilótáit, de mi mindig is azt a célt szolgáltuk, hogy helyet biztosítsunk nekik. A Red Bull ezzel a céllal vásárolta fel a csapatot, hogy kinevelje a pilótákat.
 
K: A karrieredet elnézve nem áll távol tőled, hogy segíts a fiatal pilótáknak a fejlődésben. Ralf Schumacher is egyike volt az ilyen pilótáknak…
 
FT: Valóban, szeretek fiatalokkal együtt dolgozni, de sporttudományt is tanultam, ezért inkább csak az edzés formálisabb részén dolgozok. Számomra az lenne az ideális, ha együtt dolgozhatnék egy már sikeres fiatal pilótával és egy újonccal a Red Bull programjából.
 
K: Tehát a tapasztaltabb lenne a másik újonc instruktora?
 
FT: Akár így is mondhatjuk. Sokkal egyszerűbb belemenni a technikai részletekbe olyasvalakivel, aki már tapasztalattal bír ebben a témában. Két olyan sráccal melózni, akiknek nincs, vagy kevéske a tapasztalatuk, nagyon időigényes és természetesen a visszajelzéseik sem hasonlíthatóak azokéhoz, akik már mérföldeket tettek meg különböző beállításokkal.
 
K: Mivel magyaráznád meg azt, hogy Sebastian Vettel az első teljes szezonjában képes volt nyerni a Toro Rosso-val?
 
FT: Nos Sebastian-nak azért volt némi tapasztalata, nem volt teljesen újonc. A BMW-Sauber tesztpilótája volt és még pontot is szerzett. Ezután került hozzánk, Toro Rosso pilótákhoz viszonyítva, több tapasztalattal. Ezért is nyerte meg az Olasz Nagydíjat.
 
K: Mondhatjuk azt, hogy együtt fejlődtetek?
 
FT: Abszolút. Amikor Sebastian velünk volt, akkor teljes Red Bull technológiát kaptunk, de a csapatot nekünk kellett felállítani. Már saját csapatunk van, de most már a kocsit is mi építjük. Tehát, akárhogy is nézzük a 6. évünket, még mindig az „építkezünk” fázisban járunk. A csapatunk együtt fejlődik a pilótákkal, de ők akár lefele is húzhatnak. A versenyző a csapat legfontosabb tényezője.
 
K: Pedig a versenyzők szerepéről sok az ellentmondás, van aki azt mondja, egy versenyző csak annyira jó, amennyire az autója…
 
FT:…de a versenyző adja a legfontosabb elemeket hozzá! Ha körbenézünk, a sikeres pilóták sokáig maradnak egy csapatnál, mert ez része az egész folyamatnak, az hogy együtt fejlődünk; a mérnökök, a pilóta, az autó és az abroncsok. Ez mind időbe telik és ha az egyikben sikert értél el, akkor azt meg akarod tartani addig, ameddig csak lehetséges.  Ha csak a tényeket nézzük, számomra a siker kulcsa a pilóta.
 
K: A Toro Rosso Sebastian Vettel-el érte el a legnagyobb sikerét, azóta minden fiatal pilótában, aki nálatok versenyez a „Sebastian Vettel”-t keresed?
 
FT: Nem lesz még egy Sebastian Vettel, ahogy nem lesz még egy Michael Schumacher, vagy Ayrton Senna sem. Szerintem a legfontosabb, ami elválasztja az újoncot egy olyan pilótától, aki esélyes a dobogóra az az, hogy mennyire tudja az illető kiismerni a saját magát. Sebastian Vettel azért lett bajnok, mert sikerült kiismernie saját magát, a saját képességeit és a tulajdonságait. A kinti világ (csapat) csak a környezetet teremti meg, de a pilóta az, aki sikeressé tesz egy csapatot.
 
K: Mi a helyzet a két mostani sráccal, Sebastian Buemi-vel és Jaime Alguersuari-val? Ők meddig jutottak saját maguk megismerésében?
 
FT: Mélyre. Jönnek előre, ez az utóbbi futamokon is látszott, legutóbb mindketten pontot szereztek, várjuk még ki mit hoz az év második fele. Év végén majd a Red Bull-al együtt leülünk és megbeszéljük, hogy ki üljön a mi autónkban 2012-ben.
 
K: Van arra valami előírás, hogy mennyi ideig tarthat önmagunk kiismerése a Formula 1-ben?
 
FT: Maximum 3 év. Vagy fogalmazzuk meg így: ha nem vagy biztos 3 év után valakinek a teljesítményében, akkor kertelés nélkül meg kell mondani, hogy az illetőt felejtsük el. Hogy miért pont 3 év? Mert a mai F1-ben ennyi időre van szüksége egy pilótának, hogy újoncból olyan pilótává váljon, akire lehet számítani. Nincs már tesztelés, aki ide bejut, az egy teljesen új világban találja magát. A legjobb esetben ismeri legalább az európai pályákat még a GP2-ből. Más az, amikor valaki egy nagy csapatba kerül, más a környezet, a médiával való kapcsolatuk és a marketing. Az ilyesmit nem egy éjszaka alatt ismeri ki az ember, a legtöbb újonc nagyon sikeres volt az alsóbb szériákban és azt hiszik magukról, hogy az ő helyük a rajtrács elején van. Majd rájönnek, hogy az F1 kicsit más, keményebb dió.
 
K: Korábban azt beszélték, hogy Jaime elmegy a csapattól, mert sikertelen, de az utóbbi futamokon látható a javulás…
 
FT: Ó, Jaime. Ő egy jó példa arra, amit az előbb mondtam, nézzük meg a helyzetét. Az évad elején nem bírt lépést tartani az abroncsokkal, nem tudott könnyen átállni a Pirelli gumikra. Nagy a különbség az időmérő és a futam között a teljesítményükben, Jaime lassabb volt. Gyakran megpróbálta erőltetni, de sose sikerült. Mára ezt leküzdte és megbarátkozott a gumikkal is, ennek az eredményét láthattuk az elmúlt futamokon.
 
K: Ha dönthetnél a Red Bull beleszólása nélkül, kiket ültetnél a két autóba?
 
FT: Nos, Sebastian és Jaime jó munkát végeznek, szeretnék együttműködni más fiatalokkal is, mint Daniel Ricciardo és Jean-Eric Vergne. Mindketten köröztök a Toro Rosso-val tavaly Abu Dhabi-ban, ráadásul Daniel volt a 3. pilótánk a HRT-s szerződése előtt. Szerintem még az évad vége előtt 3-szor, 4-szer el fogja verni Liuzzi-t.
 
K: Jobban ismered Sebastien Vettel-t, mint bárki más. A média szeretné úgy beállítani a dolgokat, mintha bajban lenne a címvédése, te mit gondolsz erről?
 
FT: Fogalmazzuk meg így: Az F1 rendkívül népszerű sport, tehát nemcsak a sport és a motorsport újságíróit vonzza, hanem a mainstream médiát is, ezek az emberek nem rendelkeznek kellő tudással, ezért kitalálnak sztorikat. Egy igazi motorsportokkal foglalkozó újságíró ilyet sosem tenne. Emlékezzünk vissza, miket írtak Nürburgring után, mégis milyen időket élünk, ha egy 4. hely már rossznak számít? Senki sem várhatja el, hogy egy pilóta hibátlan évadot teljesítsen. Legalább két nagy hibával minden pilótánál számolni kell, de ettől mindenki többet hibázik. Ahogy Seb leiskolázta Massa-t a boxban, az kemény volt. Bárki más elrontotta volna.
 
Ki mondta, hogy neki folyton győznie kell? Sok pilóta nyert egy, vagy két győzelemmel bajnokságot, majd csak hozta a pontokat. Mostmár arra kell gondolnia, hogy hozza haza a bajnoki címet. Ha ez megtörtént, akkor újra elkezdhet „verekedni” (Nevet!).

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 


Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU