Friss : Vettel uralta a mezőnyt Barcelonában |
Vettel uralta a mezőnyt Barcelonában
motorsportal.hu 2011.03.09. 21:33
Akárcsak kedden, ezúttal is a Red Bull Racing volt a leggyorsabb – ezúttal Sebastian Vettel foglalt helyet az RB7-es autó volánja mögött. A német pilóta 1:21.865 perces ideje a 2011-es szezon eddigi legjobb barcelonai teljesítménye volt.
A barcelonai tesztek második napján a Ferrari, a Mercedes és a Williams is csatlakozott a mezőnyhöz, így már tizenegy csapat lépett pályára a spanyol helyszínen. A Hispania Racing Team bejelentette, hogy pénteken debütálnak az új autóval.
Akárcsak kedden, ezúttal is a Red Bull Racing volt a leggyorsabb – ezúttal Sebastian Vettel foglalt helyet az RB7-es autó volánja mögött. A német pilóta 1:21.865 perces ideje a 2011-es szezon eddigi legjobb barcelonai teljesítménye volt.
A Milton Keynes-i brigád nagy riválisa a Ferrari pályára vitte a legújabb aerodinamikai csomagját, valamint az új kipufogó-rendszert is. A Mercedes Grand Prix szintén új kipufogó-rendszert vetett be, a további fejlesztéseket a hét folyamán teszik próbára. Míg a három csapat komolyabb problémák nélkül teljesítette az ebédszünet előtti etapot, a McLaren-Mercedes munkáját több műszaki hiba is hátráltatta: először a hidraulikus rendszerrel voltak problémák, majd a kipufogó-rendszer meghibásodása miatt kellett félbeszakítani a tréninget.
A Williams szintén problémákkal küzdött, alig egy órával az edzés kezdete után a KERS-szel felmerült probléma parancsolt megálljt a briteknek. A Force Indiát a benzinpumpa meghibásodása akadályozta meg a délelőtti program teljesítésében. A reggeli etap harmadik piros zászlós szünetét Jerome D'Ambrosio idézte elő, aki kicsúszott a pályáról a Virgin autójával.
Délutánra a csapatok verseny-szimulációkat és hosszabb etapokat terveztek, ez azonban nem volt zökkenőmentes, ugyanis Sebastien Buemi autója a gázpedál szenzorának meghibásodása miatt megállt a pályán, így az edzést is meg kellett szakítani. Nem sokkal később azonban a mezőny és a svájci pilóta is folytathatta a munkát.
A kényszerszünetnek egy cseppet sem örültek a Williamsnél, ugyanis a délelőtti problémák után csak későn kezdhették meg az ebédszünet utáni etapot. A csapat négy órán át hiába próbálta megtalálni, hogy mi okozta a KERS problémáját, ezért úgy döntöttek, hogy kicserélik az elemet, de nem aktiválják. A Mercedes tesztnapja sem volt problémamentes: a délután folyamán égési sérülések voltak a motorburkolat hátsó részén. Egy elem le is szakadt az autóról, komolyabb problémája azonban nem volt a csapatnak.
A McLaren délután ismét pályára vitte az úgynevezett buborék-orrkúpot, amellyel méréseket végeznek. Lewis Hamilton a nap végén a negyedik helyen állt, egy másodperccel lemaradva a Red Bull Racingtől. Hamilton előtt a Lotus-Renault versenyzője, Vitalij Petrov végzett, aki a legújabb aerodinamikai elemeket tesztelte. A nap azonban egy problémával zárult a brit színekben induló csapat számára, ugyanis az autó egyik eleme leszakadt, ami megállásra kényszeríttette az orosz versenyzőt.
A tesztelések csütörtökön tíz csapattal folytatódnak – a McLaren úgy döntött, hogy kihagyják a harmadik tesztnapot, míg a HRT továbbra is a pénteki premierre készülődik.
1 |
Vettel |
Red Bull |
1m21.865s |
2 |
Buemi |
Toro Rosso |
1m22.396s +0.531 |
3 |
Petrov |
Renault |
1m22.670s +0.805 |
4 |
Hamilton |
McLaren |
1m22.888s +1.023 |
5 |
Massa |
Ferrari |
1m23.324s +1.459 |
6 |
Di Resta |
Force India |
1m24.334s +2.469 |
7 |
Kobayashi |
Sauber |
1m24.436s +2.571 |
8 |
Rosberg |
Mercedes |
1m25.807s +3.942 |
9 |
Trulli |
Lotus |
1m26.090s +4.225 |
10 |
Maldonado |
Williams |
1m26.989s +5.124 |
11 |
D'Ambrosio |
Virgin |
1m28.982s +7.117 |
|