Friss : Vettel : A gumik bizonyos kör megtétele után egyszerűen tönkremennek |
Vettel : A gumik bizonyos kör megtétele után egyszerűen tönkremennek
motorsportal.hu 2011.03.01. 20:19
A 2011-es szezon első tesztsorozatai után a versenyzők nagy része arra panaszkodott, hogy a Pirelli abroncsai túl hamar elhasználódnak, valamint hogy túl nagy a különbség az egyes keverékek között. A Red Bull Racing bajnoka, Sebastian Vettel a Servus TV-nek adott interjúban aggodalmát fejezte ki a gumik kapcsán.
"Komoly probléma, hogy az abroncsok bizonyos kör megtétele után egyszerűen tönkremennek. Mindez független attól, hogy a versenyző hogyan bánik velük. A nagymértékű kopás komoly gondokat okozhat. A tesztek során a különböző keverékek 16-17 körön keresztül bírták, egy versenytáv pedig 60-70 körös. Könnyű kiszámolni, hogy három vagy akár négy cserére is szükség lehet" – jelentette ki a címvédő, aki szerint elképzelhető, hogy nem áll majd elegendő mennyiségű szett a rendelkezésére.
"Az időmérőn és a versenyen összesen hat szettel gazdálkodhatunk. Ebből a kvalifikáción legalább hármat elhasználunk. Amennyiben közbejön egy piros zászlós megszakítás, vagy akár csak egy sárga zászlós jelzés, akkor még többre is szükség lehet. Ilyen esetben azt a szettet eldobhatod, hiszen a második nekifutásra már egy másodperccel lassabbak a gumik" – magyarázta a német versenyző.
A tízszeres futamgyőztes szerint az abroncsokkal felmerült probléma miatt a rajt után meglehetősen lassú lesz a Formula-1-es mezőny. "Egy Formula-1-es autó teli tankkal öt vagy hat másodperccel lassabb, mint kevesebb benzinnel. Mivel a szabályok szerint azzal a szettel kell rajtolni, amivel az időmérőn a legjobb körünket futottuk, még lassabbak leszünk. A használt gumik plusz egy vagy két másodpercet jelentenek a köridőkben. Tehát a gyors körökhöz képest így már hét-nyolc másodperces a különbség. Mivel a rajt után még nehéz az autó, a Pirelli gumik nagyon gyorsan elhasználódnak, így az első 5-12 körben további négy-öt másodpercet veszítünk."
"Egy Formula-1-es autóban néhány másodpercnek is nagy lehetősége van, most pedig tíz másodperccel kell számolni, vagy még ennél is többel."
A fiatal bajnok szerint a Pirelli, ha akarna, sem tudna változtatni helyzeten a 2011-es szezon kezdetéig. "Egy gumi elkészítése nem sok idő, de tizenkét csapat van, így minimum másfél hónapra lenne szükség, amíg legyártják az összes abroncsot. Az új gumik elkészítéséhez azonban tesztelni is kell, emiatt ez az egész nem olyan egyszerű. Nem elegendő, ha csak egy autóval tesztelik, hanem minden egyes csapatnak ki kellene próbálnia az új gumikat, de nehéz lesz elérni, hogy valamennyi csapat belemenjen a tesztbe."
|