Friss : Vettel: Nem a gombokra, a vezetésre kéne figyelnünk! |
Vettel: Nem a gombokra, a vezetésre kéne figyelnünk!
motorsportal.hu 2011.02.16. 19:36
A német versenyző ismét az új szabályokat bírálja.
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel néhány nappal ezelőtt a Spiegel magazinnak adott interjúban arra panaszkodott, hogy a 2011-ben bevezetésre kerülő technikai újítások miatt veszélyesebb lehet a Formula-1. A címvédő a Gazetta dello Sportnak elmondta, hogy nemcsak a KERS és a szabályozható hátsó légterelő használatából adódó sebességkülönbség, hanem a kapcsolók kezelése is veszélyeket rejt.
"Tavaly az F-csatornával kellett megbarátkoznunk, most pedig itt van a KERS és a szabályozható légterelő. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ezek így együttesen túl jó dolgok. Elvileg ezek a segédeszközök az előzés megkönnyítését szolgálják, de a Formula-1-ben mindig is nehéz lesz az előzés. Ha valakinek sikerül, úgy ünneplik, mint a fociban a gólszerzőt" – idézi a az olasz napilap a 23 éves pilótát.
A Formula-1-es pilóták érdekképviseleti szervezete (GPDA) már korábban felhívta a figyelmet arra, hogy amennyiben a tesztek során a szabályozható hátsó légterelőt veszélyesnek ítélik, az FIA-hoz fordulnak. A versenyzők Jerezben nemcsak magát a rendszert, hanem az FIA szoftverét is próbára tették, amely Ross Brawn elmondása szerint jól működött, Vettel szavaiból ítélve azonban ez nem jelent garanciát arra, hogy nem kerül sor a szabály megváltoztatására. "Nem vagyok biztos abban, hogy az előírások változatlanok maradnak. Itt a biztonságunkról van szó."
"Persze egyénenként változó, hogy ki mennyi mindenre tud figyelni vezetés közben, de szerintem egy versenyzőnek leginkább a vezetésre kellene összpontosítania, nem pedig arra, hogy éppen melyik gombot kell megnyomnia" – tette hozzá a Formula-1 legfiatalabb bajnoka.
A korábbi versenyző, Marc Surer szerint is balesetveszélyes az sok újítás. "A sok gomb elvonja a versenyzők figyelmét, ami aggasztó. Egy Formula-1-es autó 80 métert tesz meg egy másodperc alatt. Miközben a pilóta fél másodpercre lepillant, negyven métert tesz meg. Fogadjunk, hogy idén sokkal több lesz a baleset" – idézi a Red Bull hetilapja, a Speedweek a szakembert.
|