Szingapúr
fordította: Piper 2010.09.24. 21:23
csütörtök-péntek-szombat-vasárnap
2010. Szeptember 23., Csütörtök
Hi!
Én csak ma reggel érkeztem meg és először lepihentem egy kicsit. A késői útnak Szingapúrba és a déli sziesztának konkrét oka volt. Itt Szingapúrban éjszakai verseny van és én akkor akarok friss lenni, amikor szükséges lesz, megpróbálok ezért elméletben úgy tenni, mintha még Európában lennék. Az elmúlt két évben is ezt tettem és jó tapasztalataim vannak.
A végtelenségig nem aludhattam, mert délután találkozóm volt a szponzorunkkal, a Pumával. Őszintén, ez igazán szórakoztató volt, észre sem vettem az eltelt négy órát. Sokat fotóztak és beszélgettek és a végére az a benyomásom volt, hogy mindenki nagyon elégedett. Velem bezárólag.
A pályára 18.30 körül gurultam ki, találkoztam a szerelőkkel és a mérnökökkel és lenyomtam a szokásos csütörtöki programom.
Ezután a sajtókör következett a tervben. Először angolul, aztán németül – bár nem volt betervezve, de úgy gondoltam, ha az én német földijeim megtették ezt a hosszú utat Szingapúrba, beszélnem kell velük. Vicces, hogy valójában mindenki a Mark Webberrel való kapcsolatomról akart hallani. Na igen, ebben lassan rutinom lesz, és azt mondom, amit gondolok. Tudniillik, semmilyen kapcsolatunk nincs, mert mindenki teszi a maga dolgát.
A legnagyobb probléma Szingapúrban – aminél próbaként európai időt játszok -, hogy nem olyan egyszerű éjfél után ennivalót szerezni. De én megoldom valahogy.
Viszlát holnapig,az első benyomásokkal az autóról és a pályáról,
Sebastian
2010. Szeptember 24., Péntek
Hi!
Az első szabadedzés mindenek előtt NAGYON forró volt. Az első edzésen a pálya még eléggé nedves volt, de aztán a nap folyamán egészen megszáradt. Mindent egybevéve jól érzem magam, mert az autó jól feküdt és a pálya szórakoztató volt.
Természetesen szebb volna, ha a pálya simább lenne, de a bukkanók itt egyszerűen hozzá tartoznak és igazi kihívást jelentenek nekünk, versenyzőknek. Az akörül forog, hogy minden bukkanóval jól találkozz. Olyan mint szörfölni Hawaii-n. Ez egy kiegészítő rúgás.
Teljesen jól érzem magam Szingapúrban. Mostanáig nem volt semmi problémánk, és én már várom a holnapi kvalifikációt és természetesen a futamot. Számomra csak az a fontos, hogy a lehető legjobb eredményt hazavigyem és fontos pontokat biztosítsak. Ez még mind még mindig lehetséges.
Sebastian
2010. Szeptember 25., Szombat
Hi!
Egy kicsit csalódott vagyok, mert meg volt a lehetőségünk kiautózni a pole pozíciót, de nem tudtuk kihozni belőle a legjobbat. Ennek két oka volt: az első körben, a döntő Q3-ban, rosszul becsültem fel a távolságot Michael Schumacherhez, aki előttem autózott. Michael lassabban vezetett mint gondoltam, és hirtelen mögötte voltam és nem tudtam gyors kört futni. Azután már csak egy köröm volt. Az első szektor ugyan nagyon jól ment, a hosszú másodikban azonban vétettem egy hibát. És röviden érintettem a falat is. Ez nekem a döntő időbe került, amiért most nem állunk a pole pozícióban.
De a pozitívum az, hogy egy olyan autónk van itt, amivel az ember nyerhet. A második rajthely még mindig a második legjobb lehetőség.
Kicsit javítottunk a rajtrendszerünkön, ennek ahhoz kell vezetnie, hogy a start állandó legyen, akkor is ha a piszkos oldalon állok. Még ha harmadik is leszek az első kanyar után, sem lesz okunk homokba dugni a fejünk, azt hiszem ezután is megnyerhetjük a versenyt.
Ehhez jön, hogy Szingapúrban majdnem két órát versenyzünk, ez egy nagyon hosszú futam, egy nagyon hosszú pálya, itt sok minden megtörténhet. Az időjárás is egy külön történetet produkálhat, ezt elmúlt nap láthattuk. Ezért jó átmenni az első két kanyaron és aztán kihasználni azt sebességet, ami az autókban van.
Sebastian
2010. Szeptember 26., Vasárnap
Hi!
Még ha ma nem is futotta a győzelemre, nekem rengeteg okom van ünnepelni. 18 ok, hogy pontos legyek, mert ez a 18 pont a második helyért tényleg fontos. A futam hihetetlenül megerőltető volt, a hőség és a hosszúság miatt. Én állandóan próbáltam Fernandót nyomás alatt tartani, de ő nem vétett egy nagy hibát sem és így nagyon nehéz volt az előzés.
Az autónk ma is tökéletesen működött és nem okozott semmi problémát. Bár a futam elején egy kicsit vigyáznom kellett a fékekre, de aztán újra egyenesbe jött.
Azt is gondolom, hogy a mi bokszutca kiállásunk oké volt. Egyszerűen csak arra kellett figyelnem, hogy ne legyek túl közel Fernandóhoz, hogy a fékek és a motor megkapják a szükséges levegőt a hűtéshez. Az új gumik aztán szintén jobbak voltak és újra fel tudtam zárkózni.
A VB vonatkozásában én azonban nem aggódom nagyon. Nézett már ki rosszabbul is és azt hiszem, hogy még négy futamnyi időnk van, hogy továbbra is teljes gázt adjunk és pontokat gyűjtsünk.
Sebastian
|