Friss : A Red Bull kettőse nem tart a belgiumi hosszú egyenestől |
A Red Bull kettőse nem tart a belgiumi hosszú egyenestől
motorsportal.hu 2010.08.24. 17:49
A Red Bull Racing kettőse, Mark Webber és Sebastian Vettel úgy vélik, hogy nincs mitől tartaniuk a soron következő Belga Nagydíjon, habár azt ők is elismerik, hogy a hosszú egyenes miatt nem lehetnek biztosak az újabb fölényes győzelemben.
A szakértők és a vetélytársak is egyetértenek abban, hogy a Red Bull RB6-os autója a leggyorsabb a mezőnyben, a csapat azonban tisztában van azzal, hogy a hosszú egyenesekben még van némi lemaradásuk – különösen a Mercedes motorral szerelt McLarenekkel szemben.
A spái gyors kanyarok kedvezhetnek a Red Bull autóinak, az első és a harmadik szektor vonalvezetése azonban nem túl ideális a brit bázisú csapat számára. A bajnoki tabella első és harmadik helyezettje ettől függetlenül bizakodóan várja a hétvégét, ahol a lehetőségek szerint a lehető legtöbb pontot akarják bezsebelni.
"Nem tudnék egyetlen olyan pilótát sem megnevezni, aki ne várná a Belga Nagydíjat. Hihetetlen jó érzés ezen a pályán versenyezni. Úgy gondolom, hogy jó formában leszünk, az persze kérdés, hogy sikerül-e majd ugyanúgy szerepelni, mint Budapesten. Mindenesetre jól felkészültünk az előttünk álló hétvégére." – jelentette ki Webber, aki a Magyar Nagydíjon szerzett győzelmével átvette a vezetést az összesítésben.
Vettel hibázott a Hungaroringen a biztonsági autó mögött, amivel egy biztos győzelmet dobott el magától. A német versenyzőnek Budapesten a harmadik hellyel kellett megelégednie, éppen ezért szeretné a lehető legtöbbet kihozni a belga lehetőségekből. "Szeretem Spát, több is megtalálható itt a legjobb Formula-1-es kanyarok közül. A hosszúra nyújtott és gyors kanyarok kedveznek az autómnak. Tavaly versenyképesek voltunk ezen a pályán, csak az időmérőn veszítettünk egy kicsit. A gyenge pontunk a hosszú egyenes lehet, valamint a hegynek felfelé menet. Tisztában vagyunk azzal, hogy nem lesz egyszerű dolgunk, de bizakodóan várom a versenyt."
A Red Bullra a futamot megelőző gépátvételen egy újabb kihívás vár, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség szigorít az első szárnyvégek tesztjén, amelyek 100 kilogrammos terhelés mellett legfeljebb 20 milliméteres elhajlást mutathatnak. A salzburgi brigád főtervezője, Adrian Newey egy korábbi interjúban elmondta, hogy nem kell változtatniuk az elemen ahhoz, hogy az megfeleljen a szabályoknak, emiatt nem is aggódnak a szigorítások miatt.
A csapat bízik abban, hogy javítani tudnak, de nem becsülik alá a vetélytársakat sem. A Ferrari egy új diffúzorral készül a belga futamra, míg a McLaren megpróbál többet kihozni a saját fejlesztésű kipufogó-diffúzor-rendszeréből.
|