Friss : Vettel: Nálunk nem volt csapatutasítás és ütköztünk |
Vettel: Nálunk nem volt csapatutasítás és ütköztünk
motorsportal.hu 2010.07.27. 12:22
Szakértői vitafórum a Ferrari esetéről
A Nemzetközi Automobil Szövetség a Német Nagydíj előtt felhívta a csapatok figyelmét arra, hogy a versenyen valamennyi rádiókommunikáció eljut a versenybírósághoz, és nem tudják többé gombnyomásra megszakítani az információ-áramlást a versenybíróság felé.
Egyesek szerint ez volt az oka annak, hogy a Fernando Alonso és Felipe Massa közötti helycsere ekkora vihart kavart. A brazil pilóta versenymérnöke, Rob Smedley felsőbb utasításra közölte a versenyzőjével, hogy a társa gyorsabb, amelyet Massa úgy értelmezett, hogy el kell engednie.
Arról, hogy történt-e csapatutasítás a szó szoros értelmében, a Motorsport Világtanács ítélkezik majd egy későbbi időpontban.
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel a témával kapcsolatban a Servus TV – Sport and Talk című műsorában elmondta: "Korábban is sok rádióbeszélgetést nyilvánosságra hoztak, ezért a versenyzőket nem zavarja az újítás. Charlie (Whiting, az FIA versenyigazgatója) gondoskodik arról, hogy ha csúnyát mondunk, azt ne hallják a nézők."
"Ami esetet illeti, azt hiszem, nem lenne helyes, ha bármit is mondanék, mert nekem is voltak incidenseim a csapattársammal. Tény és való, hogy ha csatában állsz valakivel, a mögötted állók felzárkóznak, és én is közelebb tudtam kerülni a pirosakhoz." – folytatta a bajnoki tabella negyedik helyezettje.
A Sky szakértője, Marc Surer hozzátette: "Jean Todt híres kijelentése óta tilos a csapatutasítás, egyes egyedül az utolsó versenyen tartják elfogadhatónak, amikor már az egyik pilótának nincs esélye a címre. Ebben az egészben az a rossz, hogy Smedley arra kényszerült, hogy megbántsa a védencét. Egy kicsit talán éreztetni is akarta, hogy nem szabad akaratából közölte Massával, hogy Alonso gyorsabb. Nem akarta megbántani a versenyzőjét."
A Mercedes tesztpilótája, Nick Heidfeld részben meg tudja érteni a döntést. "A csapat szempontjából érhető, hogy így döntöttek, a rajongók számára viszont nem, mert ők a legjobb pilóta győzelmére kíváncsiak. Arról se feledkezzünk meg, hogy mindig is voltak ilyen helyzetek, csak senki sem foglalkozott velük."
"2008-ban Kanadában én sem előzhettem meg Robertet (Kubica), mert akkor ő visszaesett volna a negyedik helyre. A csapat érdeke egy kettős győzelmet kívánt, ezért ennek megfelelően kellett a pályán is viselkedni. Kínában pedig Kimi maga vallotta be, hogy elengedte Felipét, és az senkit nem zavart és nem kaptak büntetést."
"Figyelni kell arra, hogy az FIA egyenlően ítélkezzen a helyzetekben, és nem lehet, hogy az egyik eset szót sem érdemel, a másikban pedig keményen szankcionálnak. Egyértelműsíteni kell a szabályokat, hogy mindenki tudhassa, hogy mit szabad, és mit nem."
A BBC riportere, Ted Kravitz úgy véli, hogy az ilyen esetek hozzátartoznak a Formula-1-hez. "A Formula-1 nem mindig sport, ezt ismerjük be. Sokszor üzletről van szó. Massa az év eleje óta küzd a keményebb gumikeverékkel, ezért Alonso nem tudott a saját tempójában autózni. Sebastian pedig egyre közelebb ért hozzájuk."
"Mindenhol van csapatutasítás, és biztos, hogy Marknak is segítenie kell majd, ha az év végén Sebastian áll nyerésre. Nyolc éve az volt baj, hogy a Ferrari fölényesen vezetett és semmi szükség nem volt a helycserére. Idén nagyon szoros a csata, és minden pont fontos."
"Ami a büntetést illeti, szerintem nem fogják kizárni őket. Mondhatják, hogy Felipe döntött úgy, hogy elengedi, mert nem volt utasítás arra, hogy lassítania kell. Persze mindenki tudja, hogy mi az igazság, de Felipére foghatják az egészet." – tette hozzá a szakember.
Arra a kérdésre, hogy mi lett volna, ha Webber hasonló utasítást kap Törökországban, Vettel azt felelte: "Nem volt ilyen utasítás, és nem is lett jó vége a dolognak. Mi harcoltunk egymással, igaz, buta vége lett. Szóval ez egy nehéz eset."
|