Kanada
fordította: Piper 2010.06.11. 19:55
-csütörtök-péntek-szombat-vasárnap
2010. Június 10., Csütörtök
Hello!
Én sokkal jobb hangulatban vagyok, mint az időjárás itt, ma volt valamennyi eső és kellemetlen a hőmérséklet. Egy interjú után a produkciós céggel, aminek Bernie Ecclestone dolgozik, tíz órakor a hoteltól a pályára mentem. Montrealban az embernek át kell mennie egy hídon, ami Downtownt az Ile de Notre-Dame-mal összeköti. A végén mindig egy kicsit várni kell, mert a zsaruk itt mindig a gyalogosokat engedik el. Közben felismertek engem egyesek az autóban és majdnem mindannyiuknak volt Red-Bull-Autogramkártyája. Ez épp olyan meglepő volt, mint kellemes. A pályán minden úgy ment, ahogy szokott egy GP csütörtökön. Oké, a sajtókörök – mondjuk úgy – egy kicsit részletesebbek voltak, mint a többi (El tudjátok képzelni, miért), de egyébként minden úgy ment, mint rendesen. Nekem most el kell készülnöm egy jótékonysági vacsorára, Bernie Ecclestone-nal és a pilóta kollégáimmal. Nem hoztam a megfelelő ruhákat, szóval, akkor maradok a farmeromban.
A Ti Sebastianotok
2010. Június 11., Péntek
Hello emberek!
Az első edzés Kanadában nagyon jól ment nekem. Ott vagyunk, és nem csak ezért okoz ez örömet. A pálya, mivel két éve nem volt rendesen beautózva, még csúszós. Részlegesen felújították az aszfaltot és ezáltal az elején mintha inkább jégen autóztunk volna.
Különösen fontos: Mindannyiunknak az eszünkbe kell vésni, hogy elegendő távolságot tartsunk a falaktól. Egy kicsit túl gyorsan, és az ember a sárban van és bumm – máris a horgon lógsz. De ez egyszerűen csak egy kihívás, az embernek magának kell kitapogatnia a határokat.
Még valami: Azáltal, hogy a pályán még nincs sok gumi, az első kerekek nagyon gyorsan blokkolnak. Természetesen most a fékegyensúlyt hátra lehet állítani, de akkor ugyanaz a probléma a hátsó tengelyen. Ezért nagyon fontos egy kompromisszumot találni és türelmesnek lenni. Tehát akkor,
Viszlát holnap, Sebastian
2010. Június 12., Szombat
Hello emberek!
Egészében véve nagyon elégedett vagyok a mai időmérővel. Elismerem, ez nem a legjobbjaim közül való volt és lehettem volna gyorsabb, ennek ellenére a 3. hely egy jó kezdőpozíció, mindenekelőtt, ha az ember belegondol, hogy ezzel én holnap a rajtnál a tiszta oldalon állok. Ez döntő előnyt jelenthet a gyorsulásnál az első kanyarra. Múltban mindig jó rajtjaim voltak, remélem, ez holnap is így lesz. Hogy én rögtön a rajt után támadni fogok-e, azt még nem látom pontosan. Ennek majd a szituációból kell következnie. Az út az első kanyarig nem túl hosszú... És még egyszer az abroncs témához: minden csapatnak megvannak itt a nehézségei, de mi rögtön tudtuk, hogy a lágy gumik katasztrofálisak és nagyon gyorsan elhasználódnak. Azt gondolom, hogy mi a kemény gumikkal, amikkel a futamot kezdjük, jól választottunk. De ezt pontosan csak a futam után tudjuk majd.
A Ti Sebastianotok
2010. Június 13., Vasárnap
Hello emberek!
Az kívántam, bárcsak pontosan meg tudnám mondani, mi sikerült ma félre, de nem tudom. Az elején úgy tűnt, minden jól megy, aztán egyszerre már csak negyedik voltam. Közben kímélnem kellett a gumikat is és ezáltal sok időt vesztettem.
A probléma az volt, hogy mi nagyon keveset autóztunk és aztán meglepődtünk, hogy a többi versenyző még olyan közel van. Normális esetben nekik hat kör után cserélniük kellett volna a lágy gumikat és aztán a dugóban maradniuk, de nem így történt.
A gumikról: Én még mindig úgy gondolom, hogy a kemény gumikkal a helyes döntést hoztuk meg, mert a lágyak egyáltalán nem tartottak sokáig. Hogy a dolgok mégis miért így mentek, arra kell most rájönnünk. Mindent egybevetve azonban úgy vélem, hogy mi mégis erősek voltunk itt, ez bizonyára nem a mi vasárnapunk volt.
Tudtam, hogy a kanadai futam számunkra nehezebb lehet, ezért fel a fejjel és nézzünk előre.
Viszlát addig,
Sebastian
|