>>Sebastian Vettel Hungarian fansite| Minden 2010. és 2011. Világbajnokáról :)
Welcome

A legfiatalabb Forma1-es pole pozíciós, futamgyőztes, világbajnok és kétszeres világbajnok egy személyben. Ki ő? Sebastian Vettel. Szeretnél többet tudni róla? Nézz szét az oldalon és ismerkedj meg a fiatal német pilótával! :)
Kellemes időtöltést kíván a szerk: Gyöngyi
KérdezZ:
@

Kövesd az oldalt:

 
Navigation

*Főoldal*
*Menü*

*Vettel*
*Forma-1*

*Galéria*

*Fanlisting*

*Hírek*
*Extrák*
*Seb naplója*
*In English*

 
Translate

French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


 

 
Family

 
Chat
 
Következő futam

Német Nagydíj
(Grosser Preis von Deutschland
)
 

2012. július 22.

Tavalyi győztes: Lewis Hamilton
 

 
VB

Pilóták
Drivers’ championship

1. F. Alonso - 129p
2. M. Webber - 116p
3. S. Vettel - 100p

Csapatok
Constructors’ championship

1. Red Bull - 216p
2. Ferrar - 152p
3. Lotus - 144p


Brit Nagydíj után
After British GP

 
Cserék
Elite
Akinél régen volt friss azt levettem, ha újra elkezd frissíteni szóljon visszateszem



 

 



 
 

  Top

További cserék

 
Site infók
Szerkesztő:Gyöngyi
Társszerkesztő: Niki, Fanni, Piper
Design: Gyöngyi
Twitter: Blanka
KérdezZ:
@
Az oldal címe:
www.vettelfanpage.gp.hu
Indulás:2007. november 14.
Kódok:
LD


 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2007-11-14
 

 

ip-location

 

Friss
Friss : Mi változik 2010-ben a Formula-1-ben?

Mi változik 2010-ben a Formula-1-ben?

motorsportal.hu  2010.03.12. 15:58

 Az első szabadedzéssel hamarosan kezdetét veszi az új Formula-1-es évad, ahol több módosítással találják szembe magukat a csapatok és a versenyzők. Az alábbiakban összefoglaltuk, hogy melyek azok az újítások, amelyek nagy hatással lesznek a versenyekre és a résztvevők munkájára.


Tankolás betiltása
Az idei szabályok érelmében a versenyek alatt nem lehet tankolni, így a korábban 130-140 liter benzin helyett, 220-230 liter üzemanyag fér a tankba. Az autó súlya a rajtnál így 785 kilogramm is lehet. A tartály szélességét az előírások 800 milliméterben maximalizálják, és előírják, hogy a tankot a pilótafülke fala mögött kell elhelyezni. A többletsúly miatt az FIA szigorított a törésteszteken, és a kötelező tesztek között szerepelt egy teli tankkal végzett frontális törésteszt is, amelyet az orrelem nélkül végeztek.

Pontrendszer
Az FIA felhagy a hagyományokkal és egy új pontrendszert vezet be, amelynek értelmében az első tíz helyezettet 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 ponttal jutalmazzák.

Abroncsok
Az első gumik méretét 270 milliméterről 245 milliméterre csökkentették, míg a hátsó abroncsok mérete 325 milliméter lesz. Egy pilóta egy versenyhétvége során az eddigi 13 helyett, 11 szett gumit használhat, hat garnitúrát a keményebb, és öt szettet a lágyabb keverékből. Három szettet pénteken vissza kell adni a Bridgestone-nak, ebből egy keményebb keveréket már az első szabadedzés után. Ezzel összesen 5928 darab gumit tud évente megtakarítani a gyártó. A versenyek során egyszer használni kell mindkét keveréket, kivéve ha esőfutamnak minősítik a megmérettetést. A japán gyártó a rendelkezésre álló négy bordázatlan keverékből idén is kettőt-kettőt visz el az egyes helyszínekre.

Keréksapka
Az idei évtől tilos a szénszálas anyagból készült keréksapkák használata, így a felnibe integrált burkolat veszi át ennek az aerodinamikai elemnek funkcióját.

Tömeg
Az autók minimális súlyát 620 kilogrammban határozták meg, a korábbi 605 kilogramm helyett.

Motor
Egy versenyző egy évben nyolc motort használhat, így egy aggregátnak átlagosan 1800 kilométert kell teljesítenie. Minden további erőforrás használata tízrajthelyes büntetést von maga után. Aki a kilencedik és a tizedik motort is egy hétvége alatt használja fel, annak két egymást követő versenyen kell tíz pozícióval hátrébb felsorakoznia a rajtrácsra.


Időmérő
A 24 fős mezőny miatt módosul az időmérő edzések lebonyolítása is. Az első 20 perces etapban a hét leglassabb versenyző esik ki, akárcsak a 15 perces Q2-ben. A legjobb tíz pilóta idéntől a harmadik etapban is könnyű autóval léphet pályára, mivel csak a kvalifikáció után kell a versenyre feltankolni az autót. Újabb módosítás, hogy a versenyzőknek azzal a szett gumival kell elrajtolniuk, amellyel az időmérőn (Q3) a leggyorsabb körüket teljesítették.

Költségcsökkentés
A költségcsökkentések értelmében egy csapat legfeljebb 9 millió eurót költhet motorokra, míg alkatrészeket maximálisan 40 millió euróért vásárolhatnak.
Egy csapat legfeljebb egy szélcsatornát használhat heti 60 órában. A teszteket 60 százalékos modellel végezhetik, 50 m/s sebességgel. Ugyanezt egy 1:1-es méretarányú modellel egy pályán töltött tesztnap fejében lehet elvégezni.
Az alkalmazottak számát a 2010-es év végéig 350 főre kell csökkenteni. (A limit nem érinti a könyvelést, a személyügyi- és a marketingosztályt, a sajtómunkatársakat és a takarítószemélyzetet.)

Tesztnapok
A szabályok értelmében a csapatok az évadot megelőzően 15 tesztnapot teljesíthetnek, az utolsó versenyt követően hármat. Az évad utáni gyakorláson azonban csak olyan versenyzők foglalhatnak helyet az autókban, akik nem vettek még részt Formula-1-es versenyen. Évad közbeni pilótacsere esetén - ha a tartalékversenyző az elmúlt két évben nem állt rajthoz a Formula-1-ben - plusz egy tesztnapot kap a csapat egy olyan pályán, ahol nem rendeznek versenyt.

Büntetések
Amennyiben a verseny utolsó 5 körében szabnak ki áthajtásos, vagy 10 másodperces 'stop-and-go'-büntetést szabálysértés miatt, a pilótának nem kell a boxba hajtania. Az elmúlt években ezt egységesen 25 másodperces időbüntetéssel egyenlítette ki a versenybíróság, amely a teljesített versenyidőhöz adódott hozzá. Idén azonban már különbséget tesznek az áthajtásos és a 10 másodperces büntetés között. Az áthajtásos büntetés helyett plusz 20 másodpercet kap a pilóta, míg a 'stop-and-go'-ért plusz 30 másodperc jár.

Biztonsági autó
Amikor a biztonsági autó a bevetés után elhagyja a pályát és visszatér a boxba, az élen álló pilótának nem kell várnia a hivatalos célvonalig a gázadással, hanem ezt a boxutca bejáratánál található vonal (az úgynevezett első biztonsági-autós-vonal) után megteheti. Ennek következtében több előzésre számítanak az új start után.
 

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 


Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!