Friss : Barrichello zárt az élen Jerez-ben Petrov előtt |
Barrichello zárt az élen Jerez-ben Petrov előtt
f1-live.hu 2010.02.18. 17:12
A második tesztnapot Jerez-ben ezúttal Rubens Barrichello, a Williams-Cosworth brazil versenyzője nyerte az orosz Vitaly Petrov előtt.
A Renault újonca mögött közvetlen a harmadik helyen a tegnapi nap legjobbja, Sebastian Vettel zárt a Red Bull-Racing csapattal.
A korábbi jerez-i tesztnapokhoz hasonlóan a csapatoknak ma sem kellett egy kis csapadékért imádkozniuk. Az eddig megszokottakhoz hol esett, hol pedig elállt az eső.
A bokszutcában pontban 9 órakor zöldre váltott a lámpa. Két perccel később már Heikki Kovalainen „lovagolta” meg a Lotus T127-es zöld „ménesét”. A finn pilóta hajtott ki elsőként a spanyol aszfaltcsíkra.
Kovalainen-nek ez volt az első tesztnapja a Lotus F1 Racing Team színeiben, mely nem volt problémamentes. Heikki kedvezőtlen időjárási körülmények mellett száguldozott új munkaeszközével. 12 óra 47 perckor 30 kör megtétele után véget is ért számára a nap, miután a hármas kanyarban kicsúszott. Az autó első vezetőszárnya leszakadt, és emellett hidraulikus problémáik is akadtak a T127-essel.
„Volt egy kis balesetem és összetörtem az első szárnyat. A mai napnak számunkra vége. Francba! Az én hibám volt, holnap újra a pályán leszünk.” – mondta kissé dühödten Kovalainen.
Emellett a mai napon még háromszor kellett elővenni a piros zászlót. Timo Glock 36 perccel az edzés kezdete után dobta el a Virgin Racing VR-01-es autóját a kettes kanyarban. Ez a kis incidens miatt csaknem félórát szünetelt a tréning.
Timo boldog lehet, hiszen lényegesen több kört tudott megtenni autójával, mint az elmúlt héten. Ezúttal a hidraulika, és az alkatrészhiány sem szólt közbe, a német aktív tudott lenni Jerez-ben.
Timo, és Heikki mellett a fő ludas Sébastien Buemi volt. A Torro Rosso svájci versenyzője miatt kellett tartani egy kis szünetet.
Buemi csöndes napot zárt a STR5-el. Ugyanezt már nem mondhatjuk el a Ferrariról. Az olaszok mechanikai problémákkal találták szembe magukat, ami miatt Felipe Massa sokáig csak a bokszban várakozott.
Az autót végül sikerült megszerelniük, de mivel szerintük a pálya nem volt alkalmas normális tesztelésre, javarészt rajtgyakorlatokat végeztek az F10-essel.
Apropó olaszok!
Ma Vitantonio Liuzzi is kilátogathatott a pályára – sőt, még vezethette is a VJM03-ast. Először a csapat skót tesztpilótája, Paul di Resta, majd Liuzzi folytatta a gép tesztelését. Tegnap di Restát a német Adrian Sutil váltotta az utolsó egy órában a volán mögött.
A McLaren-nél 2008 bajnoka, Lewis Hamilton folytatta a munkát. A brit „007-es” sem erőltette meg magát különösebben – igaz, ilyen időjárási körülmények mellett nehéz normális tesztprogramot teljesíteni.
A nagy rivális, a Mercedes a hétszeres világbajnok legenda Michael Schumacher után Nico Rosberg-et küldte a pályára.
A BMW Sauber F1 Team ezúttal nem volt valami szerencsés. Pedro de la Rosa Felipe Massá-hoz hasonlóan renget időt vesztegelt a bokszban.
Rubens Barrichello, és a Williams nem csak gyors, aktív, de még megbízható is volt – már, ami az autót illeti.
A Renault-val Vitaly Petrov vitézkedett. A franciák tegnap rendkívül elégedetlenek voltak az időjárással. Ma sem ugrándozhattak örömükben. Az orosz újonc eredménye láttán talán kicsivel boldogabban hagyta el a pályát, mint szerdán, az első nap után.
Végül, de nem utolsó sorban volt nekünk egy Sebastian Vettel-ünk is, aki a Red Bull-Racing RB6-os négykerekűjével szállította csapatának az adatokat.
Végeredmény - nem hivatalos
1. |
|
R. Barrichello |
Williams |
FW32 |
1:27.145 |
|
98 |
|
2. |
|
V. Petrov |
Renault |
R30 |
1:27.828 |
+0.683 |
56 |
|
3. |
|
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:28.162 |
+1.017 |
70 |
|
4. |
|
N. Rosberg |
Mercedes GP |
W01 |
1:28.515 |
+1.370 |
71 |
|
5. |
|
F. Massa |
Ferrari |
F10 |
1:28.879 |
+1.734 |
92 |
|
6. |
|
P. de la Rosa |
Sauber |
C29 |
1:29.691 |
+2.546 |
8 |
|
7. |
|
P. di Resta |
Force India |
VJM-03 |
1:30.344 |
+3.199 |
33 |
|
8. |
|
T. Glock |
Virgin Racing |
VR-01 |
1:30.476 |
+3.331 |
72 |
|
9. |
|
V. Liuzzi |
Force India |
VJM-03 |
1:30.666 |
+3.521 |
24 |
|
10. |
|
L. Hamilton |
McLaren |
MP4-25 |
1:30.979 |
+3.834 |
57 |
|
11. |
|
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR5 |
1:32.678 |
+5.533 |
57 |
|
12. |
|
H. Kovalainen |
Lotus F1 |
T127 |
1:33.554 |
+6.409 |
30 |
|
|