Friss : A három legjobb versenyző és a három legnagyobb baki |
A három legjobb versenyző és a három legnagyobb baki
motorsportal.hu 2009.12.21. 17:52
Az ESPNF1-en bemutatták az oldal szerkesztői szerinti két listát, melyben először a 2009-es év három legnagyszerűbb versenyzőjét, majd pedig az idén a Forma-1-ben elkövetett három legnagyobb bakit emelték ki.
Az év versenyzője ( A lap szerint )
A győztes: Jenson Button
Nehéz lenne nem neki adni e díjat. A szezon kezdetén mutatott teljesítménye, vagyis az első hét futamból hat megnyerése szinte Michael Schumacher 2004-es évére emlékeztethette a nézőket. Habár az ezt követő versenyeken a rivális csapatok felzárkóztak a Brawn mögé, és Button is több kritikát kapott amiatt, hogy nem tud újabb futamokat nyerni, a brit mégis elegendőt nyújtott ahhoz, hogy az évadzáró futam előtti versenyen megszerezze a világbajnoki címet.
Második: Sebastian Vettel
Néhány versenyen a német is győzedelmeskedni tudott, így a szezon végére ő lett Button legnagyobb ellenfele a címért folytatott küzdelemben. A megbízhatatlan Renault-motorok, valamint néhány hibás döntés miatt azonban néhány esetben kénytelen volt feladni a küzdelmet, mely megakadályozta a fiatal versenyzőt a bajnoki cím elnyerésében.
Harmadik: Lewis Hamilton
Silverstone-i 16. helye után szinte mindenki képtelenségnek tartotta, hogy 2009-ben Hamilton még futamot nyerhet. Két versennyel később azonban fordult a kocka, és a Magyar Nagydíjon a brit megszerezte idei első győzelmét, mely diadalmat a szingapúri futamon meg is tudott ismételni. Mindig a lehető legjobb helyen akart végezni, ami lenyűgöző, a 100% beleadása azonban Monzában azt eredményezte, hogy az utolsó körben Hamilton a falnak csapódott, mellyel együtt világbajnoki címének idei megőrzése is tovaszállt.
Az év legnagyobb hibái
A győztes: Heikki Kovalainen a bokszbeli tűzcsóvájával
Jövőre nem lehet majd tankolni az F1-ben a versenyek alatt, mely tilalom meghozatalára talán Kovalainen Brazíliában mutatott első bokszkiállása volt a legfőbb indok. Az első körben történt incidenst követően a finn a bokszba hajtott, a kiállás pedig gond nélkül zajlott... egészen addig, amíg túl korán el nem engedték, ami miatt magával rántotta a tankoló csövet. Ennek ellenére tovább hajtott a bokszkijárat felé, miközben a tömlőből spriccelt a benzin hátrafelé, melynek „áldozata" a Ferrarijában érkező Kimi Räikkönen lett. A benzin lángra lobbantotta Räikkönen izzó kipufogóját, a tűz pedig beborította az egész autót. A történet lezárását végül egy Brawn-szerelő jelentette, aki - miután Kovalainen megállt a világbajnok csapat bokszában - eltávolította a McLarenről a tömlőt.
Második: Adrian Sutil, amikor véget vetett Nick Heidfeld szingapúri versenyének
Számos versenyzői hibát láthattunk idén, azonban egyik sem tűnt annyira amatőrnek, mint amikor Sutil nekiütközött Szingapúrban Heidfeldnek. A német Jaime Alguersuari mellett végrehajtott túlzottan optimista előzési manőverének következtében a nyolcas kanyar végén a rossz irányba fordult, mely után a Force India pilótája, a helyes irány bevétele érdekében, tövig nyomta a gázpedált. Eddig minden rendben is ment, a gond csupán az volt, hogy közben Heidfeld a pálya ezen részére érkezett, akinek BMW-je oldalába ütközött a hibáját korrigálni kívánó Sutil, ezzel a 33. körben véget vetve a honfitárs versenyének.
Harmadik: Rubens Barrichello a Német Nagydíjon alkalmazott stratégiával
A Német GP-t követően Barrichello elkeseredettségének adott hangot, miután az eltaktikázott stratégia és a bokszkiállások alatti hibák miatt nem tudott dobogós helyen célba érni. A legborzasztóbb az volt a brazil számára, hogy emiatt csapattársa és egyben világbajnoki riválisa, Button mögött végzett. „Ez egy jó bemutató volt a csapattól, hogyan is lehet elveszíteni egy versenyt. Iszonyatosan zaklatott vagyok emiatt. Bárcsak a repülőgépen lennék, és mennék hazafelé. Senkivel sem akarok beszélni a csapatból."
|