Az nem probléma, ha egy szezonban sok a lent és a fent; az a lényeg, hogy Vettel jól kezelje ezeket, és megerősödve térjen vissza a nehéz helyzetekből:
„Seb számára arra összpontosul a munkám, hogy az autót előkészítsem, és a hétvégéken üzemeltessem”- kezdi a munkaköri leírást a Vettel által csak Rocky-nak becézett szakember.
„A pályán én vagyok a csapat arca Seb felé. Bármi, amiről tudni akar, bármi technikai az autóval kapcsolatban, bármi, ami szervezést kíván - a pályán vagy a gyárban; például még több idő a szimulátorban-, akkor engem fog megkérni.”
„A hétvégéken alapvetően az autóval foglalkozok, és azzal, hogy az ízlésének megfelelően legyen beállítva. Ez számos aspektust lefed: az abroncsok kiválasztása és azok kezelése, az üzemanyag, és amikor kiállunk a boxba, megbeszélünk minden adatot, amit az autó generál. Egyben ott van az emberi dimenzió is. Segítek neki a felkészülésben, a motiválásban, és abban, hogyan kezelje az elkerülhetetlen lent és fenteket.”
„Nagyon leegyszerűsítve a dolgot arról van szó, hogy a dolgok miként ne okozhassanak problémát. Például, ha valami rossz történik, mint tavaly Koreában, amikor felrobbant a motorja az utolsó etapban és vezette is versenyt, az a szituáció arról szólt, hogy emelt fővel viseld. Elpróbáltuk pontosan ugyanezt a szituációt, mely segített neki abban, hogy remekül megküzdjön vele. Úgy gondolom, hogy a köztünk lévő korkülönbség segít ebben. Én 41 vagyok, ő 24, és képesek vagyunk arra, hogy remekül dolgozzunk együtt.”
„Mindig próbálok nyugodt lenni Seb irányába – ez nagyon fontos. Azt gondolom, ahhoz, hogy jó versenymérnök lehess, mindig olyan magabiztosnak és kiegyensúlyozottnak kell lenned, amennyire csak tudsz. Amikor a hullámhegy túlságosan magas, és a hullámvölgy túlságosan mély, akkor nagyon bonyolulttá válhat a helyzet.”
„Egyszerűen annyi minden van, amit irányítani tudsz”- ez nagyon fontos mondat a számunkra, de ezeknek az általános megértése – rendelkezni a képességgel, hogy racionalizáld is őket-, csak korral jön. Seb nagyon fiatalon rendelkezik ezzel.”
„Segít, hogy nagyon sokat beszélünk. Amit a pályán láthatunk, az általában az, hogy mindent a helyére rakunk, amit telefonon és emailben beszéltünk meg az utolsó verseny óta.”