Friss : Sajtó: Nem változtatnak a 2013-as motorszabályon |
Sajtó: Nem változtatnak a 2013-as motorszabályon
motorsportal.hu 2011.05.23. 11:01
Az FIA vállalja, ha emiatt több gyártó is távozni fog.
A Formula-1-es motorszállítók Barcelonában találkoztak a Nemzetközi Automobil Szövetség elnökével, Jean Todttal és az FIA motorokért felelős szakemberével, Gilles Simonnal, hogy a 2013-as motorszabályokról egyeztessenek. A megbeszélést azt tette szükségessé, hogy a Formula-1 több motorszállítója is aggodalmát fejezte ki a négyhengeres, soros turbómotorok bevezetése kapcsán.
A Cosworth néhány hete arról tájékoztatta a csapatokat, hogy financiálisan nem engedhetik meg magunknak az új erőforrás megépítését. A Mercedes korábban ugyan támogatta a javaslatot, de akárcsak a Ferrari, a német gyártó is kételkedni kezdett abban, hogy ez a helyes út.
Az egyeztetésen a gyártók az FIA előtt is ismertették aggályaikat, szabályváltoztatásra azonban várhatóan nem kerül sor. A francia Autohebdo értesülései szerint nem módosítanak a szabályzaton, és minden marad úgy, ahogyan azt a Motorsport Világtanács decemberben megszavazta.
A találkozó után Todt a Gazzetta dello Sport című napilapnak elmondta: "Mint azt korábban is mondtam, nem lesz változás a 2013-as szabályzatban."
A francia szakember azt is hangsúlyozta, hogy ha a gyártók – ahogyan arra a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo többször is utalt - úgy döntenek, hogy saját sorozatot indítanak, nem fogják visszatartani őket. "Mindenki azt csinál, amit akar, létrehozhatnak egy másik bajnokságot is, a Formula-1-es világbajnokság azonban a már meghatározott szabályok szerint kerül megrendezésre."
Míg három gyártó tiltakozik az új szabály ellen, a Renault támogatja az FIA javaslatát. A francia gyártó sportigazgatója, Jean-Francois Caubet elmondta: "Támogatjuk az FIA-t. Egy olyan autógyártó, mint a Renault számára nagyon fontos, hogy létrejöjjön az interakció a sport és a szériagyártás között. Úgy gondolom, hogy ez kulcsfontosságú a Formula-1 jövője szempontjából is."
Az Auto Motor und Sport című szaklap úgy tudja, hogy bár a szabályok maradnak, 2013-ban is engedélyezik a V8-as motor használatát, amennyiben a teljesítménye megegyezik a négyhengeres, soros turbómotor teljesítményével. A Motorsport Világtanács június 3-án vitatja meg ezt a kérdést.
|