Friss : Vettel elismerte, hogy minden a kezére játszott |
Vettel elismerte, hogy minden a kezére játszott
motorsportal.hu 2011.04.13. 13:18
Több titka is van a címvédő malajziai sikerének.
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel már a Maláj Nagydíj előtt felhívta a figyelmet arra, hogy a KERS döntő szerepet játszik a rajtnál. Ez valóban így is lett, ugyanis a címvédő a hibrid rendszernek köszönheti, hogy a célegyenes végén is az első helyen állt.
"Ha nem lett volna a KERS, nem én fordultam volna elsőként az első kanyarban, Hatalmas lendületet ad a rendszer" – ismerte el a futam győztese. Hogy a hibrid rendszernek milyen nagy jelentősége van a rajtnál, azt Mark Webber esete is mutatja, aki több pozíciót veszített a start után. "Sem a KERS, sem a kuplung nem működött" – panaszkodott az ausztrál pilóta.
A verseny alatt Vettelnek is gondja akadt a KERS-szel, ez azonban nem befolyásolta a végeredményt. A német pilóta versenymérnöke, Guillaume Rocquelin féltávnál felszólította a címvédőt, hogy ne használja, ugyanis a rendszer korábban hibát észlelve többször is lekapcsolt. Hogy pontosan mi okozta a problémát Vettel nem akarta elárulni: "Megtiltották, hogy bármit is mondjak." Webber szintén nem akart nyilatkozni a témában: "Sajnálom, én semmit sem mondhatok, kérdezzék meg a mérnökömet."
Noha Vettel nem tudta teljes mértékben kihasználni az előnyt, amit a KERS nyújt, a körülményeknek köszönhetően mégis könnyedén nyert. A 23 éves pilóta az Auto Motor und Sport című lapnak adott interjúban elmondta, hogy sok dolog a kezére játszott. "Nick jó hátvéd volt, ugyanis a Renault nem tudott lépést tartani velünk" – utalt a címvédő arra, hogy legfőbb riválisa, Lewis Hamilton - aki az időmérőn mindössze egy tizedmásodperccel volt lemaradva a Red Bull Racing versenyzőjétől – a Lotus-Renault versenyzője mögött 8,9 másodperces hátrányba került.
"Ez az előny lehetőséget biztosított arra, hogy a bokszkiállásoknál a többiek cseréire reagáljunk. Ezekkel a gumikkal soha nem tudhatod, hogy mire számíthatsz. De szerencsére megengedhettük magunknak azt a luxust, hogy megvárjuk, hogyan alakulnak az események."
A tizenkétszeres futamgyőztes cáfolja, hogy a Red Bull RB7-es autója KERS nélkül is gyorsabb, mint a McLarené a hibrid rendszerrel. "Ez csak véletlen volt. Azért tűnt így, mert Lewis a keményebb gumival volt kint, én pedig a lágy keverékkel. Néhány körben meghajtottam az autót, hogy lerázzam magamról."
Vettel szerint a Pirelli gumik miatt a látszat csalhat, és felhívta a figyelmet arra is, hogy az utóbbi években jelentősen lelassult a mezőny. "Az 1:40.5 perces idejével Mark futotta a leggyorsabb kört. Tavaly 1:37.0 perc volt a leggyorsabb köridő, két éve pedig 1:36.6 perc." Az, hogy a Pirelli teljesen más gumikat gyártott, mint a Bridgestone, nemcsak köridőkben, hanem az elhasználódás mértékben is megmutatkozik.
A német pilóta arra panaszkodott, hogy az ideális ív mellett a pálya tele van gumidarabkákkal. "Az edzésen az egyik ilyen foszlány egyenesen a sisakomnak vágódott és a sisakrostély közepét találta el. Nagyon durva, ahogy feléd száguldanak ezek. Gondoljanak csak bele, hogy mi lesz Monacóban vagy Szingapúrban, ahol a nézőtér közel van a pályához, lehet, hogy az egyik rajongó hirtelen egy gumidarabkát talál majd az italában."
|