Friss : Horner beszólt a McLarennek |
Horner beszólt a McLarennek
motorsportal.hu 2011.04.07. 21:51
A Red Bull megelégelte a vádaskodásokat.
A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner megelégelte, hogy a vetélytársak minden évben ujjal mutogatnak rájuk a különböző aerodinamikai elemek miatt és azt feltételezik, hogy kijátsszák a szabályokat. A brit szakember emiatt egy malajziai sajtkonferencián kioktatta a McLaren-Mercedest.
"A McLaren olyan autót épített, amelynek a farrésze alacsonyabban van, ezért egy ilyen alacsony első légterelővel semmire sem mennének. Egyértelmű, hogy ha az autó farrésze magasabban van mint nálunk, akkor az orrész és az aszfalt közti távolságot kell csökkenteni. Ez egyszerű matematika. Mivel az RB7-es farrésze magasabban van, azért tűnik úgy, hogy az első szárnyelem túl közel van a talajhoz" – jelentette ki Horner, majd leszögezte, hogy szabályos az elem.
"Ezt az egész dolgot elismerésnek fogjuk fel. Az első szárnyat már többször ellenőrizték, mint bármely más elemet, mégis mindig szabályosnak találták. Különben sem a McLaren, hanem az FIA tesztjén kell megfelelni."
A címvédő Sebastian Vettel sem foglakozik a gyanúsítgatásokkal. "Amikor először láttam a vádakat, meg kellett nézem a cikk dátumát, mert azt gondoltam, hogy ez valami tavalyi hír."
Az eset hátterében az áll, hogy az Ausztrál Nagydíj után a McLaren-Mercedes megkérdőjelezte az RB7-es első szárnyának szabályosságát, ugyanis az nagy sebességnél szinte az aszfaltot súrolta. Minél közelebb van a szárny az aszfalthoz, annál nagyobb leszorító erőt generál. Mivel a teszteket álló helyzetben végzik, néhány szakértő azt feltételezi, hogy a Red Bull Racing olyan anyagból készítette a szárnyat, amely csak nagy sebességnél hajlik el.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh egy fotóval akarta bizonyítani, hogy a Red Bull első légterelője túl közel van az aszfalthoz, amire Vettel is dühösen reagált. "Már előre tartok tőle, hogy hamarosan egyre többen állnak majd elő olyan fotókkal, amelyeket olyan szakaszokon készítettek, ahol sok a felületi egyenetlenség."
|