Brit Nagydíj
fordította: Piper 2010.07.10. 10:38
2010. Július 08., Csütörtök
Hello!
Mielőtt a Forma 1-et elkezdeném, szeretnék pár szót szólni a fociról: Természetesen nagy kár, hogy Németország kiesett, de a spanyolok győzelme igazságos volt. Mindezek ellenére egy nagyon jó német csapatot láttunk és büszkék lehetünk magunkra.
Nos, a motorsportról: Silverstone-ban autózni természetesen valami egészen különleges. Tavaly itt nyerni olyan volt, mint egy álom, ami valóra vált és remélhetőleg ezt idén is meg tudjuk ismételni.
Bár a pályát egy kicsit átalakították, de nagyjából azért passzolnia kell. Még ehhez jön, hogy az autónk pillanatnyilag nagyon megbízható és nem okoz nekünk problémákat.
Ma valaki megkérdezte tőlem, mi lenne a kívánságom erre a szezonra. Egész világosan: A végén Abu Dhabiban a legtöbb ponttal legfelül állni.
De addig még van idő. Jelen pillanatban egyszerűen csak örülök a holnapi első szabadedzésnek.
Viszlát később, a ti Sebastianotok
2010. Július 9., Péntek
Hello!
Véget ért az első edzés itt, Silverstone-ban és be kell vallanom, hogy nem volt minden tökéletes. Volt egy kis problémám a fékpedállal, ami egy kicsit túl puha és hosszú volt. Mivel itt nincs túlságosan sok kanyar, ahol az embernek erősen fékeznie kell, ez nem dramatikus, de azokban a kanyarokban, ahol fékezni kell, már tésztán észrevehető. De nem aggódom emiatt és egészen biztos vagyok benne, hogy holnap ki tudjuk küszöbölni ezt.
Az új pályarész egész szépen tart. A 11-es kanyarban van egy óriási bukkanó, aminél ez úgy megdobja az autót, hogy az ember azt hiszi, ki fog esni az ülésből. Egyébként az új rész egészen oké és nem is olyan lassú, mint korábban gondolták.
A kis rajt-nehézségek ellenére a mai nap után mindent összevetve egész jó érzésem van. Az autó tényleg jó és nem okozott egyéb problémát nekem. De mint mindig, meg kell várnunk a holnapi kvalifikációt, hogy pontosabb futam-jóslatot készíthessünk.
Akkor hát, viszlát holnap.
A Ti Sebastianotok
2010. Július 10., Szombat
Hi!
Micsoda kvalifikáció! El sem tudom mondani, mennyire boldog vagyok emiatt az első hely miatt – éppen itt Silverstone-ban ez valami rendkívüli. Nálunk ma egyszerűen minden jónak tűnt és tökéletesen teljesítettük a legfőbb feladatot, hogy mindkét autót előre hozzuk.
A kezdésnél volt egy kis problémánk az első szárnnyal, amit én először egyáltalán nem ítéltem olyan nehéznek. Azáltal, hogy mi pilóták meglehetősen mélyen ülünk, a szárnyakat egyáltalán nem látjuk. Hála Istennek volt még egy tartalék szárnyunk, így én tovább tudtam menni az autóval.
Természetesen ma még nincsenek pontok, a döntés napja csak holnap lesz. Ezért fontos koncentrálni és két lábbal a földön maradni. A holnapi futam biztosan nagyon hosszú és kemény lesz, ami a pilótáknak és az anyagnak is egyaránt megterhelő. De pillanatnyilag az előjelek kedvezők számunkra, és ez roppant fontos egy ilyen futam előtt.
Keresztezzétek értem az ujjaitokat, hogy holnap minden rendben legyen!
Ó, igen: Végezetül szeretnék a német nemzeti futball válogatottnak minden jót és sok szerencsét kívánni a mai mérkőzésre Uruguay ellen. A tévé előtt fogok ülni és szorítok értük!
Viszlát holnap, a Ti Sebastianotok
2010. Július 11., Vasárnap
Hi!
Vannak napok, amikor az embernek inkább az ágyban kéne maradnia. A mai éppen egy ilyen volt – legalábbis a futam elején. Ez már a rajtnál kezdődött. Egy kicsit túl sokat akartam a kuplunggal és ebből viszonylag rosszul jöttem ki. Ezáltal Mark nyerte meg a rajtot és Hamilton nagyon közel jött hozzám. Valószínűleg túl közel, mert így lehetséges, hogy az ő első légterelője kilyukasztotta az én gumimat. Sajnos nekem már a kör elején lapos volt a gumim – nekem mérhetetlenül sok időbe került visszamenni a boxba. Utassá váltam egy sétavonaton. Azt gondoltam magamban, oké, a futam megy, kell még lennie egy biztonsági autós fázisnak. A kemény gumik, amiket mi feltettünk, hogy megspóroljunk egy újabb kerékcserét, most ajándékok voltak. Onnantól kezdve igazán szórakoztató volt számomra a verseny.
A végén a Force India egy kemény falat volt számomra, ez az autó egyszerűen gyorsabb volt az egyenesekben. Az előzésnél mi röviden összeértünk, de ez biztosan nem szándékos volt. A végére hat pontot még meg tudtam menteni – ezek még nagyon fontosak lehetnek. Gratulálok Marknak, a győzelméhez.
Most először is a hazafutásomra készülök otthon, Heppenheimben és már előre örülök a hazai nagydíjamnak a Hockenheimringen.
Viszlát később,
Sebastian
|