Monaco
fordította: Piper 2010.05.14. 16:36
-csütörtök-szombat-vasárnap
Ellopni szigorúan TILOS!!
2010. Május 13., Csütörtök
Monaco egy különleges pálya. Az ember versenyzőként, mint minden futamnál, kikísérletezi a határokat. Azzal a különbséggel, hogy Monte Carlóban egy hiba egyet jelent egy kirándulással a falba. A biztonság szempontjából a pálya javult az utóbbi években. De még mindig vannak szakaszok, amelyek nagyon veszélyesek. Amikor az ember felhajt a Casinóhoz, akkor megvakul a tetején, és nem tudja, mi várja mögötte. Az ember csak remélheti, hogy senkinek sincs problémája és nem áll ott. Mert ha éppen nincs kint a sárga zászló, akkor ezen az átjárón mindenki teljes tempóval hajt. Éppen az olyan sarkok, mint ez teszik ezt a futamot minden évben egy kalanddá. A kvalifikáció és a verseny is nagyon szoros lesz. Ugyan mi nagyon jók vagyunk, néhány másik csapat több mint egyenrangúnak tűnik. A Ferrari például. A Mercedes is közel van és a McLarent sem szabad lebecsülni. A mai edzésen minden kívánság szerint zajlott: meg tudtuk csinálni a programunkat, és rengeteg kört gyűjtöttünk. Emiatt most jónak érzem magam, és ennél fogva jó a hangulatom is. Holnap lesz egy nap szünetünk. Valamivel tovább fogok aludni, aztán sportolok, és még egyszer a pályára jövök, a mai napot elemezni.
Viszlát,
Sebastian
2010. Május 15., Szombat
A döntés ma nagyon szoros volt a kvalifikáción. Számomra ez nem zajlott egészen optimálisan, de biztos vagyok benne, hogy nekünk holnap a futamra egy nagyon versenyképes autónk lesz. Tiszteletem Marknak, aki majdnem minden ponton a leggyorsabb kört hozta. Az előnyét egyáltalán nem egy fordulóban hozta ki, hanem ezt az előnyt különböző részletekből gyűjtötte össze. Biztos, hogy az én oldalamon is még több volt benne. Lehetséges, hogy én valamit túlságosan akartam. De mindketten megmutattuk, hogy az autónk még Monaco szűk utcáin is szuper gyors. Bár itt Monacóban a pole pozícióval már sok minden eldől, de a gyakorlat csak a futamon kezdődik. 78 körben sok minden történhet. A megfelelő stratégia a megfelelő időben, ez számít Monacóban. Ami a kockázatvállalást illeti holnapra: nekem nincs okom a startnál valami ostobaságot csinálni. Meg fogok próbálni a tiszta oldalon maradni, és talán el jövök Robert Kubica mellett. Ha az ember a második helyen van, akkor tovább tud nézni. Nekünk mindenképpen megvan az esélyünk, holnap rendes pontokat szerezni. Még mindig nincs vége, főként hogy Jenson Button és Fernando Alonso, akik ketten a VB becslésben előttem állnak, nincsenek a legjobb kiinduló helyzetben, hogy sok pontot elvigyenek Monacóból.
Keresztezzétek értem az ujjaitokat,
a ti Sebastianotok
2010. Május 16., Vasárnap
Mindent összevetve ma már a rajtnál eldőlt az én második helyem. Először nem voltam egészen elégedett, mert a fordulatszám erősen visszaesett a pincébe. De nyilvánvalóan azonnal meg volt a fogás, mert egy pillantás után előre Markra (megj.: Webber) és Robertre (megj.: Kubica) mellettem világos volt, hogy én indultam el a leggyorsabban. Az első kanyar felé megelőztem Robertet, és kényelmesen megszereztem a második helyet.
Robert Kubica sárga autója az egész futam alatt többé-kevésbé a kísérőm volt. Őt ma nem csak a Renault színe miatt volt nehéz figyelmen kívül hagyni, és soha nem hagyott elszabadulni. De nekem egy kontrollált versenyem volt. Ott, ahol az esetleges előzési lehetőségek voltak, mindig nagyon figyeltem, hogy nagy sebességgel menjek.
Jelenleg Mark a legnagyobb konkurenciám a címért, a saját csapatban. Ő ma igazán átgondolt volt: mindenek előtt a biztonsági autós fázisokban. Ott rögtön újra sok időt kiautózott előttem.
Mondhatom így is. Ez a második hely értékes pontokat hozott. És a következő futamon ez megint egészen máshogy nézhet ki.
Most azonban csak örülök, hogy egyszer, itt Monacóban a pódiumon álltam. Nyolc vagy kilenc éve a Monaco Gokart Kupán már sikerült egyszer – de akkor csak egy kis lépcsőn.
Talán jövőre egy győzelem is sikerül. Most azonban egyszerűen csak boldog vagyok, hogy ennél a futamnál ott lehettem az ünnepségen. Ez már valami különleges.
Mark és én most fej fej mellett vagyunk 78 ponttal a pilótabecslés (megj.: VB) elején. Ez azt jelenti, hogy minden a nulláról kezdődik.
|